Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivy a postoje hostů ke spropitnému v hostinském zařízení
Maršálek, Tadeáš
Tématem této bakalářská práce je zkoumání hlavních faktorů a motivů, kterými jsou ovlivňováni hosté pohostinských zařízení v České republice a zároveň mají velký vliv na výši spropitného. Cílem práce je tedy odhalit, který ze zkoumaných faktorů či motivů má na hosty největší vliv. Nalezení těchto faktorů a motivů bude dosaženo za pomoci dotazníkového šetření (n=425). Výsledky tohoto výzkumu mohou poté dále sloužit jako základ vzdělávacích programů pro hotelové školy či školení personálu pohostinských zařízení.
Motivy a postoje host'ov reštaurácií k prepitnému
Krausová, Barbora
Krausová, B. Motivy a postoje hostů restaurací ke spropitnému. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně 2018. Předmětem této bakalářské práce jsou motivy hostů českých restauracích ke spropitnému a faktory mající vliv na rozhodování se o jeho výšce, jejichž identifikace je hlavním cílem práce. V teoretické části je zpracovaná problematika cestovního ruchu, stravovacích služeb, kvality služeb, chování spotřebitelů, spokojenosti zákazníků a spropitného. Následuje vlastní analýza současného stavu stravovacích služeb v České republice. V další části jsou na základě dotazníkového šetření odhalené a vyhodnocené nejčastější motivy zanechávání spropitného a faktory ovlivňující jeho výšku. Závěrem jsou výsledky komparované se zahraničními výzkumy s obdobným předmětem studia a jsou formulovaná doporučení pro poskytovatele služeb.
Irrationality of consumer choice and the effect of nudging decision-making: A field experiment on tipping
Alferovičová, Marija ; Korbel, Václav (vedoucí práce) ; Gregor, Martin (oponent)
Ekonomy i psychology po celém světě vždy zajímala otázka procesu lidského rozhodování. Eko- nomové zd·razňují význam teorie úžitku během rozhodování, kdežto psychologové se zaměřují na r·zné vnitřní a vnější stimuly ovlivňující naše rozhodnutí. Oba tyto přístupy m·žeme najít v be- haviorální ekonomií, kde oba koncepty mezi sebou těsně spolupracují. Znalost r·zných ekonomic- kých i psychologických faktor·, které ovlivňují náš výběr m·že být mimo jiné přínosná například ve výzkumu spropitného. Abychom našli r·zné d·vody pro placení spropitného, vytvořili jsme experiment ohledně výše spropitného u českých zákazník·. Procentuální výše spropitného byla zkoumána v závislosti na pohlaví obsluhy, velikosti skupiny, která navštívila restauraci, velikosti účtu na jednu osobu a také byl zkoumán vliv tří na sobě nezávislých intervencí. Tyto intervence byly zaměřeny na altruistické chování, reciprocitu a dobrou náladu zp·sobenou personalizací. Výsledky experimentu jsou překvapující a neshodují se s výsledky z předchozích experiment·. Bylo zjištěno, že intervence spojené s altruismem a reciprocitou mají negativní vliv na výši spro- pitného, avšak intervence spojená s personalizací nemá žádný vliv na spropitné. Ve výsledku se také poukazuje na klíčový vliv země, ve které je experiment proveden. 1
Je hlavním účelem spropitného kvalitnější budoucí služba?
Mahdalíčková, Lenka ; Hudík, Marek (vedoucí práce) ; Svoboda, Miroslav (oponent)
Hlavním cílem této práce je odpovědět na otázku, zda zákazník nechává spropitné z důvodu kvalitnější budoucí sluţby nebo spíše z důvodu sociální normy. Práce je založena na datech od 187 zákazníků z 3 kadeřnických salónů ve městě Hradec Králové. Regresní analýza zamítla vliv věku, četnosti návštěv, spokojenosti zákazníka a oblíbenosti pouze jednoho kadeřnického salónu na výši spropitného. Statisticky významný vztah se potvrdil pouze mezi účtem za provedenou službu a spropitným, jak v absolutní, tak v relativní hodnotě. Předpoklad, že zákazníci nechávají spropitné z důvodu zlepšení budoucí služby, nebyl tedy potvrzen.
Vybrané problémy ochrany spotřebitele
ŠTEFLÍČKOVÁ, Veronika
Hlavním cílem diplomové práce je provedení výzkumu na zjištění povědomí respondentů o jejich právech v oblasti ochrany spotřebitele v oblasti stravovacích služeb. Práce vznikne ve spolupráci s SOS {--} Sdružením obrany spotřebitelů, o.s. Se Sdružením obrany spotřebitelů, o.s. budou konzultovány případné nejasnosti, problémy, ale i výsledky a návrhy řešení dané problematiky. Dalším úkolem je odhalit kritické oblasti, které svou povahou přinášejí zákazníkům největší potíže. Hlavním podkladem pro zpracování a vyhodnocování dat byly vyplněné dotazníky. Na tyto dotazníky odpovídali náhodně vybraní respondenti ve Středočeském kraji.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.